Od února 2023 můžete na Forendors tvořit obsahový newsletter, k jehož odběru se můžou přihlásit i neregistrovaní uživatelé (tedy lidé, kteří možná ještě nepatří do vaší bubliny). Máme pro vás ne jeden, ale hned tři důvody, proč byste tvorbu obsahového newsletteru mohli chtít zařadit do své monetizační strategie.
1. Newslettery nejsou mrtvé, právě naopak
Možná máte pocit, že newsletterům odzvonilo. Opak je pravdou. Mít vlastní newsletter není vůbec od věci. Když to děláte dobře, může vám obsahový newsletter sám vydělávat, nebo přivést nové klienty. Víc o tom, že mít vlastní newsletter není vůbec špatný nápad, si můžete poslechnout v našem Tvůrcastu.
2. Skvělý nástroj pro budování komunity
Newsletter je jedna z možností, jak organicky budovat komunitu. Když si na něm dáte pořádně záležet, uvidíte, že se k odběru bude hlásit víc a víc lidí. Obsahu je na internetu hromada, ale toho dobrého je jako šafránu. Buďte tím šafránem a vytvořte newsletter, na který se odběratelé budou pokaždé těšit. Z nadšených odběratelů se pak mohou lehce stát nadšení podporovatelé. Téma získávání odběratelů jsme rozebírali hned ve druhé epizodě našeho Tvůrcastu. Pusťte si ji a uvidíte sami!
3. Newslettery nemusí být jen prodejní
Ačkoli máme většinou newslettery spojené s prodejem a různými slevovými kódy, není to jediný typ newsletteru, který existuje. Abyste byli schopni vytvořit dobrý newsletter, měl by především vás samotné bavit a dělat vám radost. Není nic smutnějšího, než když tvoříte texty s nechutí – ať se snažíte sebevíc, je to vždycky poznat. A pokud takhle budete tvořit i newslettery, pravděpodobně s tím brzy seknete. V jedenácté epizodě Tvůrcastu jsme se věnovali i různým typům newsletterů. Vyberte si ten, který vám sedne nejvíc a uvidíte, že ho budete psát s nadšením.
Tip Forendors: Pokud se rozhodnete tvořit obsahový newsletter na Forendors, nezapomeňte na to, že každý příspěvek, který budete sdílet jako veřejný, se stává automaticky newsletterem. Když si vytvoříte obsahový newsletter na nějaké téma, držte se ho. V opačném případě se může stát, že nekonzistencí tématu odběratele třeba i odradíte.